• 22 PAŹ 20

    Student ma możliwość zdobycia wiedzy z socjologii, poszerzonej o podstawy nauk społecznych, filozofii, kulturoznawstwa, etyki, historii i innych dyscyplin pokrewnych, co pozwala na przeprowadzenie samodzielnej analizy procesów, mechanizmów i struktur życia społecznego. Potrafi zaprojektować i przeprowadzić badania socjologiczne. Nabywa
    umiejętności niezbędne do wykonywania zawodu, w tym pracy zespołowej, z zachowaniem zasad etycznych i prawnych.

    UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW

    Nauczysz się:
    • analizować i opisywać złożone mechanizmy rozwoju życia społecznego,
    • rozwiązywać problemy zawodowe, a także gromadzić, przetwarzać oraz pisemnie i ustnie przekazywać informacje dotyczące struktury i rozwoju życia społecznego,
    • wykonywać podstawowe analizy statystyczne za pomocą informatycznych narzędzi wspomagających, projektować badania empiryczne z użyciem podstawowych technik badawczych, interpretować wyniki badań z wykorzystaniem teoretycznego dorobku dyscypliny.

    Przykładowe przedmioty:
    socjologia designu, socjologia komunikacji, socjologia zachowań ludzkich, ekologia społeczna, kultura organizacji, techniki badan marketingowych i ewaluacyjnych, techniki tworzenia i prowadzenia warsztatów badawczych oraz szkoleniowych, seksuologia

    KARIERA I PRACA

    Nasi absolwenci pracują w:
    • instytucjach zajmujących się problemami rozwoju kultury, w mediach,
    • administracji rządowej i samorządowej oraz organizacjach pozarządowych,
    • agencjach reklamowych,
    • firmach prowadzących badania marketingowe, badania rynku i badania opinii publicznej,
    • oddziałach firm zajmujących się zarządzaniem personelem,
    • ośrodkach badań naukowych.

    WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH

    Profil studiów: ogólnoakademicki

    Forma studiów: stacjonarne

    ECTS: 180


    Specjalności:

    • socjologia zdrowia;
    • socjologia kultury;
    • socjologia stosowana.

    Kryteria kwalifikacji: Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.


    Kryteria kwalifikacji - grupa I:

    • język polski

    Kryteria kwalifikacji - grupa II:

    • język obcy nowożytny: dowolny

    Kryteria kwalifikacji - grupa III:

    • przedmiot dowolny

    Dodatkowe informacje:

    Dzięki ministerialnemu projektowi „Uniwersytet 2.0 – Strefa Kariery” studenci poznają socjologię designu, socjologię morską, zarządzanie konfliktem w środowisku lokalnym i system kompetencji zawodowych.