• 22 PAŹ 20

    Studia umożliwiają zdobycie wiedzy ogólnej, kierunkowej i specjalnościowej o wychowaniu, edukacji, rehabilitacji i opiece nad osobami z niepełnosprawnościami w każdym wieku oraz wiedzy o wspieraniu ich rodzin. Absolwent dysponuje podstawową
    wiedzą ogólnopedagogiczną, historyczno-filozoficzną, socjologiczną i psychologiczną, niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz kształtowania własnego rozwoju zawodowego.

    Umiejętności uzyskiwane w trakcie studiów

    Nauczysz się:
    • planować działania edukacyjne, terapeutyczne, opiekuńcze, diagnostyczne oraz badawcze,
    • przygotowywać i realizować indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne,
    • posługiwać metodami pracy edukacyjno-terapeutycznej,
    • komunikacji społecznej oraz posługiwania warsztatem diagnostycznym.

    Przykładowe przedmioty:
    aksjologiczne podstawy edukacji, biomedyczne podstawy rozwoju, pedagogika specjalna, psychologia kliniczna z elementami psychiatrii i psychopatologii, psychologia rozwojowa, praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, studia nad niepełnosprawnością, surdopedagogika, podstawy języka migowego, rodzina a niepełnosprawność, logopedia, koncepcje i organizacja edukacji włączającej, praca z uczniem wybitnie zdolnym, praca z uczniem z chorobą przewlekłą, praca z uczniem z uszkodzeniem narządu ruchu, rozwój psychoseksualny człowieka z niepełnosprawnością

    Kariera i praca

    Nasi absolwenci pracują jako:

    • nauczyciele pedagodzy specjalni w przedszkolach i szkołach specjalnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi,

    • nauczyciele edukacji włączającej,

    • nauczyciele specjaliści do pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolach, szkołach i innych placówkach integracyjnych/włączających oraz ogólnodostępnych,

    • pedagodzy specjalni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, rehabilitacyjnych i ośrodkach rehabilitacyjnych

     

    WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH

    Profil studiów: praktyczny

    Forma studiów: stacjonarne, niestacjonarne

    ECTS: 300


    Specjalności:

    • edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
    • edukacja i terapia  osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
    • wczesne wspomaganie rozwoju
       
       
       

    Kryteria kwalifikacji: Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.


    Kryteria kwalifikacji - grupa I:

    • język polski

    Kryteria kwalifikacji - grupa II:

    • język obcy nowożytny: dowolny

    Kryteria kwalifikacji - grupa III:

    • przedmiot dowolny

    Dodatkowe informacje:

    Praktyki realizowane są w publicznych i niepublicznych szkołach, przedszkolach i placówkach funkcjonujących w systemie oświaty. Uzyskane w toku studiów kwalifikacje są zgodne ze standardami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dotyczącymi kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkoli, szkół i placówek specjalnych oraz szkół ogólnodostępnych w zakresie pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.