Jeśli chcesz mieć po zakończonych studiach zagwarantowaną interesującą, wymagającą kreatywności pracę, to kierunek: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna stanowi najlepszą odpowiedź na Twoje oczekiwania. Wiedza i umiejętności pozyskane w trakcie studiów pozwolą na realizację Twoich pasji związanych z edukacją dzieci, rozwojem artystycznym oraz rozwijaniem tzw. kompetencji miękkich poszukiwanych wśród kandydatów na rynku pracy (umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, zdolności organizacyjne, otwarcie na innych, zdolność adaptacji, gotowość do dalszego rozwoju zawodowego).
UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W CZASIE STUDIÓW
Nauczysz się:
• rozumieć i wspomagać rozwój dziecka,
• prowadzić z dziećmi/uczniami zajęcia wspierające ich rozwój,
• interpretować programy nauczania i analizować podstawę programową,
• udoskonalać swoje kompetencje w zakresie praktycznego działania,
• tworzyć własny warsztat metodyczny,
• refleksyjnie oceniać własną rolę zawodową.
Przykładowe przedmioty:
psychologia rozwojowa, tutoring, podstawy edukacji plastycznej, psychologia kliniczna, emisja głosu, metodyka edukacji muzycznej, praktyka ciągła wychowawczo-dydaktyczna, metodyka nauczania języka obcego, komunikacja i kultura języka, podstawy pedagogiki specjalnej, współczesne nurty i koncepcje wychowania, podstawy edukacji małego dziecka, diagnoza pedagogiczna, organizacja pracy przedszkola i szkoły, wczesna diagnoza zainteresowań, predyspozycji i zdolności
KARIERA I PRACA
Absolwent kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna posiada pełne kwalifikacje i niezbędne kompetencje do pracy z dziećmi
w przedszkolu oraz z uczniami klas I–III szkoły podstawowej.
WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH
Profil studiów: praktyczny
Forma studiów: stacjonarne, niestacjonarne
ECTS: 300
Specjalności:
brak
Kryteria kwalifikacji: Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.
Kryteria kwalifikacji - grupa I:
- język polski
Kryteria kwalifikacji - grupa II:
- język obcy nowożytny: dowolny
Kryteria kwalifikacji - grupa III:
- przedmiot dowolny
Dodatkowe informacje:
Podjęcie studiów pięcioletnich na kierunku pozwala na pozyskanie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji, bez konieczności studiowania w tzw. systemie bolońskim (najpierw studia I, potem II stopnia). Przestrzegany jest w ten sposób ustawowy wymóg, by przygotowanie nauczycieli przedszkola i klas młodszych realizowane było w ramach jednolitych studiów magisterskich.