• 22 PAŹ 20

    Studia umożliwiają zdobycie podstawowej wiedzy ogólnopedagogicznej, historyczno -filozoficznej, socjologicznej i psychologicznej, niezbędnej do zrozumienia społeczno -kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz kształtowania własnego rozwoju zawodowego. Studenci mogą zdobyć umiejętności komunikacji społecznej, posługiwania się warsztatem diagnostycznym, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego. Absolwent to osoba przygotowana do kompleksowej realizacji zadań opiekuńczych, wychowawczych, resocjalizacyjnych w zróżnicowanych instytucjach i w lokalnych układach funkcjonalnych.

    UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W CZASIE STUDIÓW

    Nauczysz się:
    • rozumieć i wspomagać rozwój dziecka,
    • prowadzić z dziećmi/uczniami zajęcia wspierające ich rozwój,
    • interpretować programy nauczania i analizować podstawę programową,
    • udoskonalać swoje kompetencje w zakresie praktycznego działania,
    • tworzyć własny warsztat metodyczny,
    • refleksyjnie oceniać własną rolę zawodową.

    Przykładowe przedmioty:
    psychologia rozwojowa, tutoring, podstawy edukacji plastycznej, psychologia kliniczna, emisja głosu, metodyka edukacji muzycznej, praktyka ciągła wychowawczo-dydaktyczna, metodyka nauczania języka obcego, komunikacja i kultura języka, podstawy pedagogiki specjalnej, współczesne nurty i koncepcje wychowania, podstawy edukacji małego dziecka, diagnoza pedagogiczna, organizacja pracy przedszkola i szkoły, wczesna diagnoza zainteresowań, predyspozycji i zdolności

    KARIERA I PRACA

    Absolwent kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna posiada pełne kwalifikacje i niezbędne kompetencje do pracy z dziećmi
    w przedszkolu oraz z uczniami klas I–III szkoły podstawowej.

    Profil studiów: praktyczny

    ECTS: 300


    Specjalności:

    • rozszerzona edukacja artystyczna;
    • pedagogika małego dziecka

    Kryteria kwalifikacji - grupa I:

    • język polski

    Kryteria kwalifikacji - grupa II:

    • język obcy nowożytny: dowolny

    Kryteria kwalifikacji - grupa III:

    • przedmiot dowolny

    Dodatkowe informacje:

    Podjęcie studiów pięcioletnich na kierunku pozwala na pozyskanie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji, bez konieczności studiowania w tzw. systemie bolońskim (najpierw studia I, potem II stopnia). Przestrzegany jest w ten sposób ustawowy wymóg, by przygotowanie nauczycieli przedszkola i klas młodszych realizowane było w ramach jednolitych studiów magisterskich.