• 22 PAŹ 20

    Program studiów został przystosowany do zmian zachodzących na rynku pracy i zapotrzebowania pracodawców, a zwłaszcza potrzeb rozwijającego się dynamicznie rynku mediów. Studiujący ma możliwość zdobycia kompetencji zarówno teoretycznych,
    jak i praktycznych, które będą stanowiły podstawę do podjęcia pracy w mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich.

    UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW

    Nauczysz się:
    • analizowania i interpretowania przekazów medialnych,
    • tworzenia komunikatów medialnych,
    • pisania i redagowania tekstów,
    • współpracy w zespole redakcyjnym.

    Przykładowe przedmioty:
    ortografia i interpunkcja, etyka dziennikarska w praktyce, e-public relations, komunikacja w zespole, organizacja pracy i warsztat dziennikarza radiowego, pisanie i edycja tekstu, fotografia prasowa, strategie PR, media mobilne, warsztat redaktora, tworzenie i zarządzanie portalem internetowym

    KARIERA I PRACA

    Nasi absolwenci pracują jako:
    • dziennikarze w radiu, telewizji, prasie i nowych mediach,
    • rzecznicy prasowi, pracownicy biur prasowych różnych firm i instytucji,
    • twórcy reklam w agencjach reklamowych,
    • PR-owcy w agencjach kreowania wizerunku (społecznego, publicznego i politycznego),
    • redaktorzy w prywatnych i publicznych instytucjach medialnych,
    • wydawcy w redakcjach różnych mediów.

    WYDZIAŁ HUMANISTYCZNY

    Profil studiów: ogólnoakademicki

    Forma studiów: stacjonarne

    ECTS: 180


    Specjalności:

    • dziennikarstwo internetowe;
    • krytyka i publicystyka kulturalna;
    • modelowanie komunikacji;
    • public relations;
    • szkoła reportażu

    Kryteria kwalifikacji: Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.


    Kryteria kwalifikacji - grupa I:

    • język polski

    Kryteria kwalifikacji - grupa II:

    • język obcy nowożytny: dowolny

    Kryteria kwalifikacji - grupa III:

    • historia
    • wiedza o społeczeństwie

    Dodatkowe informacje:

    Na studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej czeka sześć semestrów wypełnionych zajęciami teoretycznymi i praktycznymi, które przygotują do pracy dziennikarskiej – w radiu, telewizji, prasie i nowych mediach. Podczas studiów będzie można wybrać jedną z pięciu dostępnych specjalności, które umożliwią absolwentom swobodne poruszanie się na rynku pracy – w sektorze związanym z mediami i w sektorach pokrewnych.