Program studiów został przystosowany do zmian zachodzących na rynku pracy i zapotrzebowania pracodawców, a zwłaszcza potrzeb rozwijającego się dynamicznie rynku mediów. Studiujący ma możliwość zdobycia kompetencji zarówno teoretycznych,
jak i praktycznych, które będą stanowiły podstawę do podjęcia pracy w mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich.
UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW
Nauczysz się:
• analizowania i interpretowania przekazów medialnych,
• tworzenia komunikatów medialnych,
• pisania i redagowania tekstów,
• współpracy w zespole redakcyjnym.
Przykładowe przedmioty:
ortografia i interpunkcja, etyka dziennikarska w praktyce, e-public relations, komunikacja w zespole, organizacja pracy i warsztat dziennikarza radiowego, pisanie i edycja tekstu, fotografia prasowa, strategie PR, media mobilne, warsztat redaktora, tworzenie i zarządzanie portalem internetowym
KARIERA I PRACA
Nasi absolwenci pracują jako:
• dziennikarze w radiu, telewizji, prasie i nowych mediach,
• rzecznicy prasowi, pracownicy biur prasowych różnych firm i instytucji,
• twórcy reklam w agencjach reklamowych,
• PR-owcy w agencjach kreowania wizerunku (społecznego, publicznego i politycznego),
• redaktorzy w prywatnych i publicznych instytucjach medialnych,
• wydawcy w redakcjach różnych mediów.
WYDZIAŁ HUMANISTYCZNY
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
ECTS: 180
Specjalności:
- dziennikarstwo internetowe;
- krytyka i publicystyka kulturalna;
- modelowanie komunikacji;
- public relations;
- szkoła reportażu
Kryteria kwalifikacji: Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.
Kryteria kwalifikacji - grupa I:
- język polski
Kryteria kwalifikacji - grupa II:
- język obcy nowożytny: dowolny
Kryteria kwalifikacji - grupa III:
- historia
- wiedza o społeczeństwie
Dodatkowe informacje:
Na studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej czeka sześć semestrów wypełnionych zajęciami teoretycznymi i praktycznymi, które przygotują do pracy dziennikarskiej – w radiu, telewizji, prasie i nowych mediach. Podczas studiów będzie można wybrać jedną z pięciu dostępnych specjalności, które umożliwią absolwentom swobodne poruszanie się na rynku pracy – w sektorze związanym z mediami i w sektorach pokrewnych.