Komunikacja i psychologia w biznesie
Studia komunikacja i psychologia w biznesie pozwalają na poszerzenie posiadanej wiedzy oraz umiejętności w zakresie psychologii oraz zarządzania, biznesu i marketingu.
Absolwenci zdobędą rozbudowaną wiedzę z obszarów psychologii poznawczej, osobowości, twórczości i będą potrafili ją praktycznie wykorzystać w różnych aspektach funkcjonowania organizacji, nabędą również umiejętności w zakresie zarządzania zespołami pracowników, technik motywowania pracowników i klientów oraz metody radzenia sobie ze stresem. Ważną częścią programu studiów jest nabycie umiejętności prowadzenia badań zarówno jakościowych, jak i ilościowych, analizy danych, a także wykorzystywania w praktyce biznesowej nowoczesnych technik badawczych, jak np. wirtualnej rzeczywistości czy gier decyzyjnych.
- psychologia uczenia się i rozwoju,
- psychologia reklamy,
- zachowania organizacyjne,
- zarządzanie różnorodnością,
- budowa narzędzi badawczych,
- behawioralne podstawy podejmowania decyzji,
- neurofeedback,
- grywalizacja w motywowaniu,
- komunikacja w zespołach rozproszonych,
- badania marketingowe,
- komputerowa analiza danych.
- obszarach HR jako specjaliści,
- agencjach reklamy i marketingu jako specjaliści,
- firmach kreowania wizerunku,
- organizacjach jako trenerzy biznesu.
Absolwenci studiów na kierunku komunikacja i psychologia w biznesie mają możliwość kontynuowania kształcenia na studiach podyplomowych i w Szkole Doktorskiej, realizowanych na Uniwersytecie Szczecińskim.
Program kierunku ma charakter modułowy, student wybiera trzy z czterech modułów:
- kreowanie innowacji w biznesie,
- psychologia rozwoju kompetencji,
- psychologia w marketingu,
- psychologia zarządzania zmianą.
Moduł dotyczący kreowania innowacji ukierunkowany jest na wsparcie tworzenia nowych i użytecznych produktów oraz rozwiązań w biznesie przez dokładne zrozumienie problemów i potrzeb odbiorców (design thinking) oraz badania ich reakcji psychofizjologicznych.
Moduł psychologii rozwoju kompetencji jest z kolei kierowany do osób chcących w sposób bardziej świadomy popracować nad kompetencjami własnymi oraz pracowników niezbędnymi w pracy menedżera, a dotyczącymi takich zagadnień, jak zarządzanie czasem, psychologia uczenie się rozwój pracowników oraz coaching.
Natomiast w ramach modułu psychologii marketingu rozwijana będzie wiedza oraz umiejętności dotyczące marki własnej, rozwijania doświadczeń konsumenta i psychologii reklamy.
W ramach modułu obejmującego obszar psychologii zarządzania zmianą kształtowane będą umiejętności w zakresie procesów projektowania i wdrażania planowanych zmian w organizacjach, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów oraz symulacji modeli mentalnych dotyczących różnych kontekstów myślenia i zachowań człowieka.
Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia.
Kryterium kwalifikacji jest liczba otrzymanych punktów, obliczana wg wzoru W = 0,5 O + 0,5 Ś, gdzie:
O – ocena na dyplomie ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Ś – średnia z przebiegu studiów co najmniej pierwszego stopnia, potwierdzona przez uczelnię kandydata i wyliczona według zasad zgodnych z regulaminem studiów ukończonej uczelni.
Praktyki nie są obowiązkowe. Fakultatywne staże i praktyki organizowane są we współpracy z Akademickim Biurem Karier. Istnieje również możliwość odbycia staży zagranicznych w ramach programu ERASMUS+.