Kognitywistyka komunikacji
Kognitywistyka (ang. Cognitive Science) to interdyscyplinarna dziedzina nauki, która zajmuje się badaniem procesów poznawczych, czyli procesów zachodzących w umyśle, takich jak percepcja, pamięć, myślenie, rozumienie, język czy podejmowanie decyzji.
Studenci zdobywają wiedzę i umiejętności dotyczące zaawansowanych teorii i metod badawczych kognitywistyki, koncentrując się na zagadnieniach dotyczących procesów komunikacji, tworzenia rozwiązań internetowych i aplikacji z uwzględnieniem najnowszej wiedzy dotyczącej doświadczenia użytkownika (kontynuacja programu pierwszego stopnia).
Nauczysz się:
- projektowania i tworzenia stron internetowych oraz aplikacji internetowych,
- wykorzystywania programów komputerowej analizy danych,
- wykorzystywania różnorodnych metod analizy statystycznej,
- metod komunikacji w konwersacjach,
- prowadzenia badań eksperymentalnych z wykorzystaniem okularografu (eyetracker), okularów VR oraz dronów (UAV).
- neurolingwistyka,
- ewolucja poznania,
- neuronauka poznawcza,
- programy komputerowej analizy danych,
- komunikacja wizualna,
- tworzenie aplikacji internetowych,
- metodologiczne podstawy badań eksperymentalnych.
Program studiów „kognitywistyka komunikacji” znajdziesz tutaj.
Nasi absolwenci pracują w:
- branży IT jako web developers, utility designers,
- agencjach reklamowych,
- biurach komunikacji internetowej i mediów społecznościowych jako copywriterzy.
Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia.
Kryterium kwalifikacji jest ocena na dyplomie.
- Koło Naukowe Kognitywistyki US Kognikacja
W dzisiejszych czasach kognitywistyka jest szczególnie istotna ze względu na rozwój nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji i robotyki, które zmuszają nas do lepszego zrozumienia procesów poznawczych, by móc projektować systemy inteligentne i interfejsy użytkownika.
Jednocześnie kognitywistyka pozwala nam na zrozumienie tego, w jaki sposób procesy poznawcze ludzi różnią się z jednej strony od procesów poznawczych zwierząt, a z drugiej – od procesów poznawczych zachodzących w systemach sztucznej inteligencji.