Dziennikarstwo i zarządzanie mediami
Na studentów dziennikarstwa i zarządzania mediami czekają cztery semestry wypełnione zajęciami teoretycznymi i praktycznymi, które przygotują ich do pracy dziennikarskiej, redaktorskiej, a także zarządzania przedsiębiorstwem medialnym i pracy w gremiach zarządczych. Podczas studiów będzie można wybrać jedną z trzech dostępnych specjalności, które umożliwią absolwentom swobodne poruszanie się na rynku pracy – w sektorze związanym z mediami i w sektorach pokrewnych. W programie studiów przewidziano dodatkowo moduły do wyboru studentów: produkcja medialna, funkcjonowanie przedsiębiorstwa medialnego, glokalność, kreacja wizerunku, dziennikarstwo informacyjno-publicystyczne.
- ekonomika mediów,
- nauka o organizacji,
- narracje w mediach,
- zarządzanie projektami w mediach,
- promocja,
- zarządzanie redakcją.
• prywatnych i publicznych instytucjach medialnych,
• redakcjach różnych mediów,
• agencjach public relations,
• agencjach kreacji wizerunku (społecznego, publicznego politycznego),
• agencjach reklamowych,
• biurach prasowych różnych firm i instytucji.
Studia III stopnia, studia podyplomowe.
- menedżer w mediach,
- dziennikarstwo regionalne i transgraniczne,
- teoria i praktyka dziennikarstwa.
Uruchomienie danej specjalności uwarunkowane jest liczbą zadeklarowanych na tę specjalność studentów zgodnie z przepisami obowiązującymi na uczelni.
Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia. Kryterium kwalifikacji jest liczba otrzymanych punktów, obliczana wg wzoru:
W = 0,5 O + 0,5 Ś, gdzie:
O – ocena na dyplomie ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia;
Ś – średnia z przebiegu studiów co najmniej pierwszego stopnia, potwierdzona przez uczelnię kandydata i wyliczona według zasad zgodnych z regulaminem studiów ukończonej uczelni.
Praktyki nie są obowiązkowe. Fakultatywne staże i praktyki organizowane są we współpracy z Akademickim Biurem Karier.