Branding miast i regionów
Rozwój miast, regionów i miejscowości turystycznych przyczynia się do wzrostu konkurencyjności mieszkańców, inwestorów i turystów. Obszary te potrzebują przemyślanych działań marketingowych, świadomego kreowania marki i dbania o atrakcyjny wizerunek.
Absolwent pozyska wiedzę o procesie tworzenia marki miejsca: od etapu badań i analiz, poprzez planowanie i realizowanie kampanii promocyjnych oraz organizację niezbędnego wsparcia finansowego i informacyjnego dla działalności marketingowej. Te aktualnie kluczowe umiejętności menedżerskie i aktualną wiedzę z zakresu marketingu zdobędzie na kierunku branding miast i regionów.
Nauczysz się:
- tworzyć i rozwijać marki lokalne oraz zarządzać ich promocją,
- przygotowywać opracowania diagnostyczne i projektowe na potrzeby działalności marketingowej,
- stosować nowoczesne narzędzia i formy komunikacji z otoczeniem,
- realizować przedsięwzięcia i kampanie marketingowe,
- organizować niezbędne wsparcie finansowe i informacyjne kampanii,
- zarządzać interakcjami miast i regionów z otoczeniem wykorzystując narzędzia Public Relations.
- marketing strategiczny miast i regionów,
- decyzje menadżerskie w miastach i regionach,
- potencjał rozwojowy miast i regionów,
- fundraising i zarządzanie projektami miejskimi i regionalnymi,
- design i architektura marki miast i regionów,
- kreowanie wizerunku miast i regionów,
- promocja wydarzeń lokalnych i regionalnych,
- metody i techniki regionalnych badań społecznych.
Program studiów „Branding miast i regionów” znajdziesz tutaj.
Nasi absolwenci pracują w:
- agencjach reklamowych działających w obszarze interakcji miejskiej i regionalnej,
- firmach działających w zakresie marketingu jednostek samorządu terytorialnego,
- organizacjach zaangażowanych w promocję i branding na poziomie lokalnym i regionalnym,
- urzędach administracji państwowej i samorządowej, związanych z wizerunkiem, promocją i kształtowaniem interakcji społecznych,
- organizacjach i stowarzyszeniach lokalnych, regionalnych i europejskich,
- strukturach Unii Europejskiej w zakresie kształtowania polityki promocji miast i regionów.
- menadżer brandingu miast i regionów
- menadżer wizerunku i promocji miast i regionów
Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia. Kryterium kwalifikacji jest ocena na dyplomie.
- Koło Naukowe Organizacji i Zarządzania „Inicjatywa”
- Koło Naukowe „PROJECT”
- Koło Naukowe Marketingu
Program nauczania na kierunku branding miast i regionów umożliwia zdobycie zarówno wiedzy, jak i umiejętności oraz kompetencji niezbędnych dla pełnienia kierowniczych stanowisk we wszystkich obszarach systemów komunikacji z otoczeniem miast i regionów. Dotyczy to zakresu tworzenia zróżnicowanych, użytecznych strategii komunikacyjnych nowoczesnego miasta i regionu, z wykorzystaniem nowych kanałów komunikacji. Studia na kierunku branding miast i regionów to nie tylko źródło pozyskania fachowej (specjalistycznej) wiedzy, ale również sposób na jej praktyczne wykorzystanie czyli, innymi słowy, inteligentne uczenie się.