• 22 MAJ 22

    Komunikacja i psychologia w biznesie to kierunek studiów łączący aspekty psychologiczne funkcjonowania człowieka z jego aktywnością zawodową, w tym szczególnie biznesową. Studia przygotowują do zrozumienia m.in. zachowań człowieka w pracy i relacjach biznesowych, motywów jego  postępowania, kształtowania relacji międzyludzkich, roli emocji w podejmowania decyzji, a następnie wykorzystywania tej wiedzy w usprawnianiu działania podmiotów biznesowych (oraz innych organizacji), wpływania na postawy pracowników, kształtowania klimatu i kultury organizacyjnej czy doskonalenia komunikacji i działań marketingowych

    UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW

    Nauczysz się:

    • identyfikacji przesłanek i mechanizmów zachowań ludzkich (pracowników, konsumentów, klientów),
    • warunków i sposobów efektywnej komunikacji,
    • metod i technik negocjacji i mediacji w biznesie,
    • stosowania technik kreatywnego myślenia oraz wywierania wpływu społecznego,
    • rozumienia, oceny i metod pomiaru procesów poznawczych oraz emocjonalno-motywacyjnych człowieka.

    Przykładowe przedmioty:

    psychologia społeczna, psychologia konsumenta, psychologia emocji i motywacji, metody analizy kompetencyjnej, metody analiz statystycznych w naukach społecznych, podstawy badan marketingowych, metody wspomagania decyzji, analiza danych rynkowych, badania terenowe w biznesie, neuronauka poznawcza, media społecznościowe w biznesie, zarządzanie zasobami ludzkimi

    KARIERA I PRACA
    Nasi absolwenci znajdą zatrudnienie jako:

    • specjaliści ds. rekrutacji oraz obszarów HR (zarządzania zasobami ludzkimi),
    • menedżerowie i specjaliści sprzedaży,
    • specjaliści ds. komunikacji i marketingu,
    • trenerzy biznesu.

    WYDZIAŁ EKONOMII, FINANSÓW I ZARZĄDZANIA – KAMPUS CUKROWA

    Profil studiów: ogólnoakademicki

    Forma studiów: stacjonarne

    ECTS: 180


    Specjalności:

    Program kierunku ma charakter modułowy, student wybiera trzy z czterech modułów:

    • zachowania konsumenckie,
    • psychologia sprzedaży,
    • psychologia w zarządzaniu personelem,
    • zachowania pracowników w zespole.

    Moduł dedykowany zachowaniom konsumenckim kształtuje umiejętności tworzenia efektywnego przekazu marketingowego. Uwzględnia osiągnięcia psychologii konsumenta, metody badania i analizy zachowań konsumentów oraz tworzenia treści marketingowej z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań, w tym neuromarketingu.

    Moduł ukierunkowany na psychologię sprzedaży koncentruje się na rozwoju kompetencji sprzedaży i bezpośredniej relacji z klientem, dlatego studenci obok poznania strategii, technik i kanałów sprzedaży będą też poszerzali wiedzę dotyczącą psychologii relacji oraz technik perswazji.

    Psychologiczne wsparcie procesów zarządzania personelem w obszarze rekrutacji, analizy i modelowania kompetencji oraz prowadzenia szkoleń są obszarami zainteresowań modułu poświęconemu psychologii w zarządzaniu personelem.

    Rozwijanie umiejętności koordynowania i wspierania zespołów pracowników przez zgłębianie problematyki psychologii emocji, motywacji oraz przywództwa a także komunikacji interpersonalnej są tematem modułu dedykowanego zachowaniom pracowników w zespole.


    Kryteria kwalifikacji: Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.


    Kryteria kwalifikacji - grupa I:

    • geografia
    • historia
    • matematyka
    • wiedza o społeczeństwie

    Kryteria kwalifikacji - grupa II:

    • informatyka
    • język obcy nowożytny: dowolny

    Kryteria kwalifikacji - grupa III:

    • biologia
    • chemia
    • fizyka i astronomia / fizyka
    • język polski

    Dodatkowe informacje:

    Studenci będą korzystali z zaplecza naukowo-badawczego Instytutu Zarzadzania US, w tym z laboratoriów i pracowni badawczych oferujących nowoczesne wyposażenie, sprzęt i oprogramowanie badawcze. Mają też możliwość uczestnictwa w kołach naukowych, seminariach naukowych oraz badaniach realizowanych przez pracowników.