Socjotechnika i oddziaływanie społeczne
Socjotechnika i oddziaływanie społeczne to kierunek, którego zadaniem jest wykształcenie osób przygotowanych do rozpoznawania, analizowania i tworzenia przekazów socjotechnicznych oraz projektów oddziaływania społecznego. Program studiów przygotowano z myślą o pasjonatach chcących uzyskać szczegółową wiedzę z zakresu socjologii, nauk o polityce i psychologii. W trakcie kształcenia student nabędzie umiejętności niezbędnych do „rozbrajania” manipulacyjnych i fałszywych przekazów oraz fakenewsów.
UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W CZASIE STUDIÓW
Nauczysz się:
• analizy socjotechnik oraz różnych sposobów oddziaływania społecznego stosowanego w instytucjach publicznych,
• rozumieć różne konteksty stosowanych reguł oddziaływania społecznego i wynikające z nich dylematy, kryzysy i konflikty,
• dostrzegać zależności między różnymi instytucjami społecznymi i politycznymi funkcjonującymi w przestrzeni ogólnokrajowej i międzynarodowej,
• wykorzystywać wiedzę do krytycznej analizy złożonych problemów społecznych w różnych kontekstach kulturowych, politycznych, prawnych i środowiskowych,
• współdziałać w zespołach planujących przedsięwzięcia nastawione na oddziaływanie społeczne, w tym na rzecz wspólnot lokalnych.
- psychologia społeczna,
- socjotechnika,
- teorie i strategie wpływu społecznego,
- plakat wyborczy – warsztat,
- socjologia podejmowania decyzji,
- socjologia zachowań ludzkich,
- techniki i warsztaty szkoleniowe,
- komputerowa analiza i wizualizacja danych,
- design thinking,
- wywieranie wpływu przez grupy,
- socjologia codzienności i potocznego myślenia.
Nasi absolwenci pracują w:
• jednostkach samorządu i administracji rządowej, samorządowych zakładach budżetowych, rządowych agencjach wykonawczych,
• stowarzyszeniach, fundacjach, ruchach społecznych i zespołach projektowych,
• mediach jako redaktorzy, analitycy, korespondenci, dziennikarzy śledczych,
• sektorze małych i średnich przedsiębiorstw jako eksperci ds. brandingu, liderzy zespołu, pracownicy działu obsługi klienta, pracownicy działów promocji i marketingu, agencjach reklamowych,
• sferze publicznej jako działacze samorządowi i społeczni.
Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.
- język polski
- język obcy nowożytny: dowolny
• przedmiot dowolny
Nasi studenci będą mieli możliwości pracy na nowoczesnym sprzęcie komputerowym (58 stanowisk do ćwiczenia technik komputerowej analizy danych), ćwiczenia własnych umiejętności prowadzenia wywiadów grupowych (FGI) w dwóch salach fokusowych z lustrami weneckimi i kamerami.