Management instytucji publicznych i public relations
Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu public relations, funkcjonowania mediów, wystąpień publicznych, tworzenia materiałów reklamowych, sposobów skutecznej autoprezentacji, rzecznictwa prasowego, retoryki i erystyki. Umiejętność skutecznego komunikowania się z otoczeniem, jaką zyskuje nasz absolwent, znacząco zwiększa szanse na nowoczesnym rynku pracy.
W formie niestacjonarnej studia realizowane są częściowo on-line:
- ponad 50% zajęć on-line,
- ćwiczenia będą realizowane w formie stacjonarnej,
- wykłady i konwersatoria będą realizowane w formule on-line (pojedyncze przedmioty z uwagi na ich specyfikę zachowają formę stacjonarną),
- zajęcia będą realizowane na dwóch typach zjazdów: stacjonarnych (ćwiczeniowych) i on-line (wykładowo-konwersatoryjnych).
Nauczysz się:
• skutecznego kreowania wizerunku osób i instytucji,
• tworzenia pozytywnego przekazu o sobie,
• zasad współpracy z mediami,
• jak przygotować materiały dziennikarskie i reklamowe,
• podstawowych metod w zarządzaniu personalnym i instytucjonalnym,
• jak sprawnie pokierować urzędami,
• wystąpień publicznych,
• interpretowania mowy ciała.
- Personal Branding,
- współczesne problemy społeczne,
- kreowanie marki organizacji,
- zarządzanie czasem i zadaniami,
- Media Relations,
- wybrane aspekty polityki zagranicznej,
- komunikacja i identyfikacja wizualna,
- współczesne ruchy radykalne,
- monitoring mediów.
Nasi absolwenci pracują w:
• agencjach PR,
• firmach jako doradcy wizerunkowi,
• agencjach jako konsultanci ds. wystąpień publicznych,
• mediach i instytucjach kultury,
• zakresie rzecznika prasowego,
• urzędach gmin, miast i urzędach wojewódzkich,
• firmach poszukujących ludzi kreatywnych,
• organizacjach pozarządowych i politycznych, jako osoby prowadzące biura parlamentarzystów, polityków lokalnych oraz stowarzyszeń.
- doradztwo wizerunkowe i public relations,
- Manager w administracji publicznej.
Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.
- język obcy nowożytny: dowolny
- język polski
- przedmiot dowolny
Zajęcia dla studentów prowadzą osoby związane z mediami i PR oraz wykładowcy, którzy mają duże doświadczenie częstych występów w mediach ogólnopolskich i regionalnych. Istotnym walorem kierunku jest współpraca wydziału z różnymi mediami, dzięki której znanych dziennikarzy można spotkać na naszych salach wykładowych.