Komunikacja i psychologia w biznesie
Komunikacja i psychologia w biznesie to kierunek studiów łączący aspekty psychologiczne funkcjonowania człowieka z jego aktywnością zawodową, w tym szczególnie biznesową. Studia przygotowują do zrozumienia m.in. zachowań człowieka w pracy i relacjach biznesowych, motywów jego postępowania, kształtowania relacji międzyludzkich, roli emocji w podejmowania decyzji, a następnie wykorzystywania tej wiedzy w usprawnianiu działania podmiotów biznesowych (oraz innych organizacji), wpływania na postawy pracowników, kształtowania klimatu i kultury organizacyjnej, czy doskonalenia komunikacji i działań marketingowych.
Nauczysz się:
- identyfikacji przesłanek i mechanizmów zachowań ludzkich (pracowników, konsumentów, klientów),
- warunków i sposobów efektywnej komunikacji,
- metod i technik negocjacji i mediacji w biznesie,
- stosowania technik kreatywnego myślenia oraz wywierania wpływu społecznego,
- rozumienia, oceny i metod pomiaru procesów poznawczych oraz emocjonalno-motywacyjnych człowieka.
- relacje międzyludzkie w biznesie,
- techniki wywierania wpływu społecznego,
- globalne relacje biznesowe,
- public relations,
- media społecznościowe w biznesie,
- psychologia w rekrutacji,
- analiza zachowań użytkowników serwisów internetowych,
- analiza rynku pracy,
- neuromarketing.
Nasi absolwenci pracują w:
- obszarach HR jako specjaliści,
- agencjach reklamy i marketingu jako specjaliści
- firmach kreowania wizerunku,
- organizacjach jako trenerzy biznesu.
Program kierunku ma charakter modułowy, student wybiera trzy z czterech modułów:
- zachowania konsumenckie,
- psychologia sprzedaży,
- psychologia w zarządzaniu personelem,
- zachowania pracowników w zespole.
Moduł dedykowany zachowaniom konsumenckim kształtuje umiejętności tworzenia efektywnego przekazu marketingowego. Uwzględnia osiągnięcia psychologii konsumenta, metody badania i analizy zachowań konsumentów oraz tworzenia treści marketingowej z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań, w tym neuromarketingu.
Moduł ukierunkowany na psychologię sprzedaży koncentruje się na rozwoju kompetencji sprzedaży i bezpośredniej relacji z klientem, dlatego studenci obok poznania strategii, technik i kanałów sprzedaży będą też poszerzali wiedzę dotyczącą psychologii relacji oraz technik perswazji.
Psychologiczne wsparcie procesów zarządzania personelem w obszarze rekrutacji, analizy i modelowania kompetencji oraz prowadzenia szkoleń są obszarami zainteresowań modułu poświęconemu psychologii w zarządzaniu personelem.
Rozwijanie umiejętności koordynowania i wspierania zespołów pracowników przez zgłębianie problematyki psychologii emocji, motywacji oraz przywództwa, a także komunikacji interpersonalnej są tematem modułu dedykowanego zachowaniom pracowników w zespole.
Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.
- geografia
- historia
- matematyka
- wiedza o społeczeństwie
- informatyka
- język obcy nowożytny: dowolny
- biologia
- chemia
- fizyka i astronomia / fizyka
- język polski
Studenci będą korzystali z zaplecza naukowo-badawczego Instytutu Zarzadzania US, w tym z laboratoriów i pracowni badawczych oferujących nowoczesne wyposażenie, sprzęt i oprogramowanie badawcze. Mają też możliwość uczestnictwa w kołach naukowych, seminariach naukowych oraz badaniach realizowanych przez pracowników.