Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Program studiów został przystosowany do zmian zachodzących na rynku pracy i zapotrzebowania pracodawców, a zwłaszcza potrzeb rozwijającego się dynamicznie rynku mediów. Studiujący ma możliwość zdobycia kompetencji zarówno teoretycznych, jak i praktycznych, które będą stanowiły podstawę do podjęcia pracy w mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich.
Nauczysz się:
• analizowania i interpretowania przekazów medialnych,
• tworzenia komunikatów medialnych,
• pisania i redagowania tekstów,
• współpracy w zespole redakcyjnym.
- literatura faktu,
- gatunki dziennikarskie,
- multimedia a media tradycyjne,
- systemy medialne na świecie,
- język nowych mediów,
- adaptacje radiowe,
- reklama.
Nasi absolwenci pracują w:
• radiu, telewizji, prasie i nowych mediach jako dziennikarze,
• biurach prasowych różnych firm i instytucji jako rzecznicy prasowi, pracownicy,
• agencjach reklamowych jako twórcy reklam,
• agencjach kreowania wizerunku (społecznego, publicznego i politycznego) jako PR-owcy,
• prywatnych i publicznych instytucjach medialnych jako redaktorzy,
• redakcjach różnych mediów jako wydawcy.
- dziennikarstwo internetowe,
- krytyka i publicystyka kulturalna,
- modelowanie komunikacji,
- public relations,
- szkoła reportażu.
Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.
- język polski
- język obcy nowożytny: dowolny
- historia
- wiedza o społeczeństwie
Na studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej czeka sześć semestrów wypełnionych zajęciami teoretycznymi i praktycznymi, które przygotują do pracy dziennikarskiej – w radiu, telewizji, prasie i nowych mediach. Podczas studiów będzie można wybrać jedną z pięciu dostępnych specjalności, które umożliwią absolwentom swobodne poruszanie się na rynku pracy – w sektorze związanym z mediami i w sektorach pokrewnych.