Socjologia
Student ma możliwość zdobycia wiedzy z socjologii, poszerzonej o podstawy nauk społecznych, filozofii, kulturoznawstwa, etyki, historii i innych dyscyplin pokrewnych, co pozwala na przeprowadzenie samodzielnej analizy procesów, mechanizmów i struktur życia społecznego.
Nauczysz się:
• projektować i przeprowadzać badania socjologiczne i analizy eksperckie,
• pracować w wielokulturowym zespole projektowym,
• realizować badania,
• projektować badania empiryczne z użyciem technik badawczych,
• wykonywać analizy statystyczne za pomocą informatycznych narzędzi wspomagających,
• interpretować wyniki badań z wykorzystaniem teoretycznego dorobku dyscypliny.
- zaawansowane programy komputerowej analizy danych,
- badania socjologiczne w marketingu politycznym,
- rodzina w systemie pomocy społecznej,
- globalne procesy społeczne,
- socjologia medycyny,
- strategie interwencji kryzysowej,
- wybrane problemy socjologii pracy,
- problemy socjalizacji i wychowania w rodzinie.
• instytucjach zajmujących się problemami rozwoju kultury w mediach,
• administracji rządowej i samorządowej oraz organizacjach pozarządowych,
• agencjach reklamowych,
• firmach prowadzących badania marketingowe, badania rynku i badania opinii publicznej,
• oddziałach firm zajmujących się zarządzaniem personelem,
• ośrodkach badań naukowych.
Absolwenci studiów na kierunku socjologia mają możliwość kontynuowania kształcenia na innych kierunkach studiów trzeciego stopnia i podyplomowych, realizowanych na Uniwersytecie Szczecińskim.
- badania społeczne (polityka, kultura, rynek),
- koordynator i doradca rodziny,
- socjologia organizacji i zarządzania.
Uruchomienie danej specjalności uwarunkowane jest liczbą zadeklarowanych na tę specjalność studentów.
Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych co najmniej pierwszego stopnia.
Kryterium kwalifikacji jest ocena na dyplomie.
Praktyki nie są obowiązkowe. Fakultatywne staże i praktyki organizowane są we współpracy z Akademickim Biurem Karier.