Management instytucji publicznych i Public Relations
Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu public relations, funkcjonowania mediów, wystąpień publicznych, tworzenia materiałów reklamowych, sposobów skutecznej autoprezentacji, rzecznictwa prasowego, retoryki i erystyki. Umiejętność skutecznego komunikowania się z otoczeniem, jaką zyskuje nasz absolwent, znacząco zwiększa szanse na nowoczesnym rynku pracy.
Nauczysz się:
• wykorzystywać instrumenty współczesnego PR-u, niezbędnego do budowania pozytywnego wizerunku firmy i samego siebie,
• prowadzić działania PR w internecie oraz kampanie reklamowe i społeczne,
• przeprowadzać analizy eksperckie aktywności medialnych,
• zarządzać organizacjami pozarządowymi.
- techniki neuronauki poznawczej,
- polityka w przestrzeni medialnej,
- warsztat wystąpień publicznych,
- Webwriting,
- podstawy fotografiki,
- rachunkowość i rozliczenie projektu,
- pozycjonowanie w sieci,
- projektowanie stron internetowych,
- reklama społeczna.
• agencjach PR,
• firmach jako doradcy wizerunkowi,
• agencjach jako konsultanci ds. wystąpień publicznych,
• mediach i instytucjach kultury,
• zakresie rzecznika prasowego,
• urzędach gmin, miast i urzędach wojewódzkich,
• firmach poszukujących ludzi kreatywnych,
• organizacjach pozarządowych i politycznych, jako osoby prowadzące biura parlamentarzystów, polityków lokalnych oraz stowarzyszeń.
Dalsze poszerzenie kompetencji może nastąpić na studiach podyplomowych lub studiach III stopnia.
- kreatywny PR,
- inżynieria organizacji pozarządowych.
Uruchomienie danej specjalności uwarunkowane jest liczbą zadeklarowanych na tę specjalność studentów zgodnie z przepisami obowiązującymi na Uczelni.
Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia.
Kryterium kwalifikacji jest ocena na dyplomie.
Studia są adresowane nie tylko do absolwentów kierunków humanistycznych i społecznych, ponieważ zdobyte w ich toku kompetencje mogą okazać się przydatne w różnorakich formach aktywności zawodowej. Praktyki nie są obowiązkowe. Fakultatywne staże i praktyki organizowane są we współpracy z Akademickim Biurem Karier.