Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu public relations, funkcjonowania mediów, wystąpień publicznych, tworzenia materiałów reklamowych, sposobów skutecznej autoprezentacji, rzecznictwa prasowego, retoryki i erystyki. Umiejętność skutecznego komunikowania się z otoczeniem, jaką zyskuje nasz absolwent, znacząco zwiększa szanse na nowoczesnym rynku pracy.
UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW
Nauczysz się:
• skutecznego kreowania wizerunku osób i instytucji,
• tworzenia pozytywnego przekazu o sobie,
• zasad współpracy z mediami,
• jak przygotować materiały dziennikarskie i reklamowe,
• podstawowych metod w zarządzaniu personalnym i instytucjonalnym,
• jak sprawnie pokierować urzędami,
• wystąpień publicznych,
• interpretowania mowy ciała.
Przykładowe przedmioty:
Internet PR, Rzecznik prasowy, Autoprezentacja i wystąpienia publiczne, Branding i kreowanie produktu Zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych, Polityka publiczna, Współpraca międzynarodowa, Metodologia badań społecznych, Tworzenie materiałów reklamowych, Pisanie kreatywne
KARIERA I PRACA
Nasi absolwenci pracują jako:
• specjaliści w agencjach PR,
• doradcy wizerunkowi,
• konsultanci ds. wystąpień publicznych,
• specjaliści w mediach i instytucjach kultury,
• rzecznicy prasowi,
• urzędnicy gmin, miast i urzędów wojewódzkich,
• pracownicy firm poszukujących ludzi kreatywnych,
• pracownicy organizacji pozarządowych i politycznych, osoby prowadzące biura parlamentarzystów, polityków lokalnych oraz stowarzyszeń.
WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
ECTS: 180
Specjalności:
- doradztwo wizerunkowe i public relations;
- funkcjonariusz publiczny.
Kryteria kwalifikacji: Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.
Kryteria kwalifikacji - grupa I:
- język obcy nowożytny: dowolny
Kryteria kwalifikacji - grupa II:
- język polski
Kryteria kwalifikacji - grupa III:
- przedmiot dowolny
Dodatkowe informacje:
Zajęcia dla studentów prowadzą osoby związane z mediami i PR oraz wykładowcy, którzy mają duże doświadczenie częstych występów w mediach ogólnopolskich i regionalnych. Istotnym walorem kierunku jest współpraca wydziału z różnymi mediami, dzięki której znanych dziennikarzy można spotkać na naszych salach wykładowych. Więcej informacji na stronie nowypr.whus.pl