Program studiów obejmuje zagadnienia z zakresu public relations, funkcjonowania mediów, wystąpień publicznych, tworzenia materiałów reklamowych, sposobów skutecznej autoprezentacji, rzecznictwa prasowego, retoryki i erystyki. Umiejętność skutecznego komunikowania się z otoczeniem, jaką zyskuje nasz absolwent, znacząco zwiększa szanse na nowoczesnym rynku pracy.
Nauczysz się:
• wykorzystywać instrumenty współczesnego PR-u, niezbędnego do budowania pozytywnego
wizerunku firmy i samego siebie,
• prowadzić działania PR w internecie oraz kampanie reklamowe i społeczne,
• przeprowadzać analizy eksperckie aktywności medialnych,
• zarządzać organizacjami pozarządowymi.
Czas trwania studiów: 4 semestry
Przykładowe przedmioty:
Nowoczesne narzędzia PR, techniki neuronauki poznawczej, technika mowy i kultura wypowiedzi, podstawy fotografiki, komunikacja w przestrzeni międzykulturowej, manipulacje medialne i czarny PR, media społecznościowe w instytucjach publicznych.
Nasi absolwenci znajdą zatrudnienie w:
• agencjach PR,
• agencjach konsultingowych jako specjaliści ds. wystąpień publicznych,
• mediach i instytucjach kultury,
• urzędach marszałkowskich, gmin, miast i urzędach wojewódzkich,
• firmach poszukujących ludzi kreatywnych,
• organizacjach pozarządowych i politycznych (prowadzenie biur parlamentarzystów, polityków lokalnych oraz stowarzyszeń).
Kontynuacja nauki: dalsze poszerzenie kompetencji może nastąpić na studiach podyplomowych lub studiach III stopnia.
Forma studiów: stacjonarne
WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH
Profil studiów: ogólnoakademicki
ECTS: 120
Specjalności:
- Kreatywny PR
- Inżynieria organizacji pozarządowych
Uruchomienie danej specjalności uwarunkowane jest liczbą zadeklarowanych na tę specjalność studentów zgodnie z przepisami obowiązującymi na Uczelni.
Kryteria kwalifikacji:
Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia.
Kryterium kwalifikacji jest ocena na dyplomie.
Dodatkowe informacje:
Studia są adresowane nie tylko do absolwentów kierunków humanistycznych i społecznych, ponieważ zdobyte w ich toku kompetencje mogą okazać się przydatne w różnorakich formach aktywności zawodowej. Praktyki nie są obowiązkowe. Fakultatywne staże i praktyki organizowane są we współpracy z Akademickim Biurem Karier.