Branding miast i regionów
Student kierunku branding miast i regionów przekona się sam, jak rozbudowane i ważne jest dbanie o wizerunek i komunikację miast i regionów. Absolwent dowie się, że warto jest być jednym z pierwszych specjalistów w tej dziedzinie i poznać tajniki prowadzenia brandingu miast i regionów!
Nauczysz się:
- podstawowych narzędzi i form interakcji miast i regionów z otoczeniem, w tym nowoczesnych technik informacyjno-komunikacyjnych,
- zasad tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości, w szczególności funkcjonowania rynku usług specjalistycznych związanych z kreowaniem marek lokalnych lub promocją miast i regionów,
- wykrywać, inwentaryzować i waloryzować zasoby rozwojowe jednostek terytorialnych oraz oceniać ich użyteczność w procesach kreowania marek,
- zasad przygotowywania opracowań diagnostycznych i projektowych na potrzeby brandingu miast i regionów, planowania i realizowania adekwatnych przedsięwzięć i kampanii promocyjnych oraz organizacji niezbędnego wsparcia finansowego i informacyjnego.
- komunikacja marketingowa miast i regionów,
- e-marketing miast i regionów,
- projektowanie marki lokalnej,
- systemy i techniki informatyczne w gospodarce miejskiej,
- narzędzia informatyczne w brandingu terytorialnym,
- finansowanie promocji jednostek samorządu terytorialnego,
- narzędzia informatyczne w promocji miast i regionów.
Nasi absolwenci pracują w:
- urzędach administracji państwowej i samorządowej, związanych z brandingiem, promocją i kształtowaniem interakcji społecznych,
- jednostkach wykonawczych, realizujących zadania planowania, kształtowania i wdrażania rozwiązań z zakresu promocji i brandingu,
- agencjach reklamowych działających w obszarze interakcji miejskiej i regionalnej,
- firmach komercyjnych współpracujących lub działających w zakresie promocji i brandingu jednostek samorządu terytorialnego,
- organizacjach pozarządowych, instytucjach otoczenia biznesu, zaangażowanych w promocję i branding na poziomie lokalnym i regionalnym,
- instytucjach zajmujących się wykorzystaniem środków unijnych na cele rozwoju terytorialnego, przy aspekcie upowszechniania rezultatów projektów i komunikacji z interesariuszami,
- strukturach Unii Europejskiej w zakresie kształtowania polityki brandingu i promocji miast i regionów.
- kreowanie marek lokalnych,
- promocja miast i regionów
Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.
- geografia
- historia
- język polski
- wiedza o społeczeństwie
- biologia
- geografia
- informatyka
- język obcy nowożytny: dowolny
- matematyka
- chemia
- filozofia
- fizyka i astronomia / fizyka
- informatyka
- język obcy nowożytny: dowolny
Podczas nauki osiągniesz praktyczne i przydatne umiejętności. W programie studiów, w zależności od wybranego zakresu specjalności, przewidzianych jest 225-255 godzin zajęć w laboratoriach, przy użyciu aktualnego oprogramowania komputerowego. Pozostałe zajęcia realizowane są w dużym zakresie w innowacyjnych formach (gry decyzyjne, case studies, praca w małych zespołach, tworzenie autorskich projektów).