Branding miast i regionów
„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – mówi stare przysłowie. Wiedza i umiejętności z zakresu kształtowania wizerunku to „branding”, czyli specjalistyczna technika kształtowania marki w świadomości wszystkich zainteresowanych. Firmy działają tak od lat – miasta i regiony w Polsce dopiero od niedawna. Na naszym kierunku wiemy jak przygotować, zrealizować, prowadzić działania promocyjne i wizerunkowe miast i regionów. Studiując na naszym kierunku, zyskasz specjalistyczną, pogłębioną wiedzę oraz umiejętności poszukiwane na rynku pracy.
Nauczysz się:
- zasad i mechanizmów funkcjonowania instytucji społecznych i gospodarczych, związanych z organizacją i zarządzaniem w zakresie budowania i pozycjonowania marek lokalnych i regionalnych lub kształtowania wizerunku oraz promocji miast i regionów,
- zaawansowanych narzędzi i form komunikacji miast i regionów z otoczeniem rynkowym, w tym nowoczesnych metod wsparcia menadżerskiego wykorzystywanych w procesach brandingu jednostek terytorialnych,
- zasad prawidłowego planowania i realizowania przedsięwzięć i kampanii brandingowych, wizerunkowych i promocyjnych oraz mechanizmy organizacji adekwatnego wsparcia finansowego i informacyjnego,
- uwarunkowań organizacyjnych, ekonomicznych, finansowych, prawnych i etycznych różnych rodzajów działalności zawodowej w sferze brandingu miast i regionów.
- marketing strategiczny miast i regionów,
- decyzje menadżerskie w miastach i regionach,
- potencjał rozwojowy miast i regionów,
- fundraising i zarządzanie projektami miejskimi i regionalnymi,
- design i architektura marki miast i regionów,
- kreowanie wizerunku miast i regionów,
- promocja wydarzeń lokalnych i regionalnych,
- metody i techniki regionalnych badan społecznych.
• urzędach administracji państwowej i samorządowej,
• jednostkach wykonawczych realizujących zadania planowania, kształtowania i wdrażania rozwiązań z zakresu promocji i brandingu,
• agencjach reklamowych,
• firmach komercyjnych współpracujących lub działających w zakresie promocji i brandingu,
• organizacjach pozarządowych, instytucjach otoczenia biznesu,
• strukturach Unii Europejskiej w zakresie kształtowania polityki brandingu i promocji miast i regionów.
- menadżer brandingu miast i regionów,
- menadżer wizerunku i promocji miast i regionów
Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia. Kryterium kwalifikacji jest ocena na dyplomie.
Program nauczania na kierunku branding miast i regionów umożliwia zdobycie zarówno wiedzy, jak i umiejętności oraz kompetencji niezbędnych dla pełnienia kierowniczych stanowisk we wszystkich obszarach systemów komunikacji z otoczeniem miast i regionów. Dotyczy to zakresu tworzenia zróżnicowanych, użytecznych strategii komunikacyjnych nowoczesnego miasta i regionu, z wykorzystaniem nowych kanałów komunikacji. Studia na kierunku branding miast i regionów to nie tylko źródło pozyskania fachowej (specjalistycznej) wiedzy, ale również sposób na jej praktyczne wykorzystanie czyli, innymi słowy, inteligentne uczenie się.