Międzynarodowy biznes turystyczny
Kierunek międzynarodowy biznes turystyczny przygotowuje absolwentów do zdobycia i ugruntowania wiedzy na temat funkcjonowania i rozwoju międzynarodowego biznesu turystycznego, twórczego rozwiązywania problemów oraz umiejętności podejmowania skutecznych i efektywnych decyzji biznesowych w turystyce międzynarodowej. Program kształcenia opiera się na pogłębionych, interdyscyplinarnych studiach teoriopoznawczych, dostosowanych do potrzeb i wymogów współczesnego rynku. Absolwenci zyskują wiedzę z zakresu mechanizmów i zasad funkcjonowania międzynarodowego biznesu turystycznego, rozumieją rangę podmiotów gospodarczych i instytucji otoczenia biznesu w tworzeniu właściwych warunków rozwojowych, w tym projakościowych i proinnowacyjnych w turystyce międzynarodowej.
NAUCZYSZ SIĘ:
- przeprowadzać analizę i ocenę zjawisk oraz procesów zachodzących w turystyce międzynarodowej,
- wyciągać konstruktywne wnioski na podstawie przeprowadzonych analiz i rozwiązywać dylematy biznesowe w zakresie turystyki międzynarodowej,
- oceniać skutki rozwoju turystyki, w tym wpływ turystyki na stan środowiska przyrodniczego i otoczenia społeczno-kulturowego,
- tworzyć i zarządzać produktem turystycznym, a także kreować „wygrywające” strategie rynkowe w międzynarodowym biznesie turystycznym,
- podejmować trafne decyzje dotyczące funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw turystycznych,
- wykorzystywać wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności, aby odpowiednio reagować na zmiany zachodzące w otoczeniu, przy uwzględnieniu współczesnych trendów rozwojowych w turystyce,
- wykorzystywać metody badań rynku turystycznego z perspektywy potrzeb międzynarodowego biznesu turystycznego,
- stosować zasady protokołu dyplomatycznego w międzynarodowym biznesie turystycznym.
- analiza rynku turystycznego
- działalność biznesowa w turystyce międzynarodowej
- e-systemy rezerwacyjne
- finansowanie rozwoju turystyki
- komunikacja międzykulturowa w biznesie turystycznym
- kreowanie produktów turystycznych
- zarządzanie projektami turystycznymi
- przedsiębiorstwach turystycznych,
- jednostkach administracji samorządowej i rządowej,
- sanatoriach, ośrodkach spa & wellness, centrach rekreacji i odnowy biologicznej,
- sieciach placówek informacji turystycznej,
- organizacjach społecznych, fundacjach i stowarzyszeniach,
- regionalnych i lokalnych organizacjach turystycznych.
Kierunek ma charakter modułowy. Do wyboru:
- przestrzeń turystyczna,
- turystyka międzynarodowa,
- gospodarka turystyczna,
- język biznesowy w turystyce.
Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych co najmniej pierwszego stopnia. Kryterium kwalifikacji jest ocena na dyplomie.
- Koło Naukowe Turystyki i Rekreacji „Odkrywcy”
Zajęcia realizowane na kierunku międzynarodowy biznes turystyczny przyczyniają się do zdobycia przez absolwentów wiedzy i praktycznych umiejętności dostosowanych do oczekiwań współczesnego rynku pracy. Absolwenci zdobywają wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne umożliwiające działalność badawczą i menedżerską w sferze turystyki międzynarodowej.