Socjotechnika i oddziaływanie społeczne
Socjotechnika to kierunek przygotowany z myślą o pasjonatach, chcących uzyskać szczegółową i praktyczną wiedzę z zakresu socjologii, psychologii i nauk o polityce.
Socjotechnika to dziedzina wiedzy zorientowana na praktykę: poznawanie oraz stosowanie reguł wpływu społecznego.
Studenci socjotechniki i oddziaływania społecznego uczą się rozpoznawania i tworzenia przekazów socjotechnicznych oraz projektów oddziaływania społecznego.
Program studiów obejmuje przedmioty praktyczne rozwijające kompetencje z zakresu sposobów oddziaływania społecznego, przygotowujące do krytycznej analizy problemów społecznych oraz planowania przedsięwzięć z wykorzystaniem reguł oddziaływania społecznego.
UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W CZASIE STUDIÓW
Nauczysz się:
• analizy socjotechnik oraz różnych sposobów oddziaływania społecznego stosowanego w instytucjach publicznych,
• rozumieć różne konteksty stosowanych reguł oddziaływania społecznego i wynikające z nich dylematy, kryzysy i konflikty,
• dostrzegać zależności między różnymi instytucjami społecznymi i politycznymi funkcjonującymi w przestrzeni ogólnokrajowej i międzynarodowej,
• wykorzystywać wiedzę do krytycznej analizy złożonych problemów społecznych w różnych kontekstach kulturowych, politycznych, prawnych i środowiskowych,
• współdziałać w zespołach planujących przedsięwzięcia nastawione na oddziaływanie społeczne, w tym na rzecz wspólnot lokalnych.
- psychologia społeczna
- teorie i strategie wpływu społecznego
- plakat wyborczy – warsztat
- socjologia podejmowania decyzji
- socjologia zachowań ludzkich
- techniki i warsztaty szkoleniowe
Nasi absolwenci pracują w:
- jednostkach samorządu i administracji rządowej, samorządowych zakładach budżetowych, rządowych agencjach wykonawczych,
- stowarzyszeniach, fundacjach, ruchach społecznych i zespołach projektowych,
- mediach jako analityk/czka, korespondent/ka, dziennikarz/rka,
- sektorze małych i średnich przedsiębiorstw w zespołach ds. brandingu, obsługi klienta, działów promocji i marketingu,
- agencjach reklamowych,
- sferze publicznej jako działacz/ka samorządowy/a i społeczny/a.
Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.
- język polski
- język obcy nowożytny: dowolny
• przedmiot dowolny
Koło Naukowe „SocjologUS”
Naszym studentom udostępniamy nowoczesny sprzęt komputerowy (58 stanowisk do ćwiczenia technik komputerowej analizy danych), umożliwiamy ćwiczenie własnych umiejętności, prowadzenie wywiadów grupowych (FGI) w dwóch salach fokusowych z lustrami weneckimi i kamerami.