Jednostka prowadząca: Instytut Ekonomii i Finansów
Wydział: Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Informacje o kierunku:
Program studiów obejmuje zajęcia z zakresu public relations. Poruszone zostaną zagadnienia dotyczące m.in. relacji z mediami i pracownikami. Uczestnicy studiów zdobędą wiedzę dotyczącą wykorzystania technik komunikacyjnych (werbalnych i niewerbalnych), by przekazać czytelny i zrozumiały komunikat dla rozmówcy. Uzyskają także wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie udzielania wywiadów dla mediów, organizowania konferencji czy wystąpień publicznych. Zdobycie ich ułatwi słuchaczom komunikację z mediami oraz zniweluje popełniane błędy, jak również umożliwi lepszą współpracę z dziennikarzami. Słuchacze będą doskonalić umiejętności z zakresu różnorodnych sytuacji negocjacyjnych i radzenia sobie ze stresem, jak również poznają metody efektywnego zarządzania czasem. Zapoznają się z konkretnymi narzędziami do praktycznego wykorzystania w Internecie, szczególnie zostanie przybliżona tematyka dotycząca mediów społecznościowych.
Uczestnikami mogą być absolwenci studiów wyższych różnych kierunków. Studia przeznaczone są dla osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę i nabyć umiejętności w zakresie public relations
Organizacja:
Zjazdy będą odbywać się jeden-dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele, ew. piątki (w godzinach popołudniowych), w zależności od preferencji słuchaczy.
Czas trwania: 2 semestry
Wykaz przedmiotów:
- Podstawy public relations i komunikacji społecznej
- Sztuka wystąpień publicznych
- Autoprezentacja i komunikacja interpersonalna
- Warsztat pisania tekstów w PR
- Efektywność i skuteczność PR, monitoring mediów
- Radzenie sobie ze stresem
- Negocjacje i protokół dyplomatyczny
- Wywiady w mediach
- Komunikacja wewnętrzna
- Lobbing i sponsoring
- Komunikacja w sytuacjach kryzysowych
- Etyka PR i komunikacji społecznej
- Prawo prasowe i autorskie
- System identyfikacji wizualnej
- Internet jako narzędzie PR
- Nowe media w komunikacji
- Komunikowanie w polityce
- Zarządzanie czasem
- Społeczna odpowiedzialność w biznesie
- Konsultacje społeczne
- Wybrane aspekty badań dotyczące PR i komunikacji społecznej
- Rola targów i wystaw w działalności PR
Warunki zaliczenia: wszystkie przedmioty kończą się zaliczeniem przedstawionym w sylabusie.
Koszt studiów: 1300zł/semestr (rocznie 2600zł)
Rekrutacja:
Rekrutacja na semestr letni 2022/2023 przedłużona do 31 marca 2023r. ZAPRASZAMY
Elektroniczna rekrutacja na studia podyplomowe poprzez system ERK: https://e-podyplomowe.usz.edu.pl/erekrutacjanew/index.php
Warunki rekrutacji:
Po rejestracji w systemie, należy dostarczyć wymagane dokumenty osobiście lub pocztą do Sekretariatu Studiów.
Wymagane dokumenty:
- podanie/kwestionariusz osobowy kandydata – wydruk z systemu ERK,
- odpis dyplomu ukończenia studiów lub poświadczona kserokopia dyplomu,
- zdjęcie (1 sztuka)
Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania
ul. Cukrowa 8,
71-004 Szczecin
Kierownik studiów:
dr Agnieszka Smalec
Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Katedra Marketingu Usług
e-mail: podyplomowe.wzieu@gmail.com
tel. +48 607-279-716
Sekretariat:
mgr Kinga Cieślicka
tel. 91 444 3376
email: kinga.cieslicka@usz.edu.pl
Dodatkowe informacje:
brak