Pedagogika specjalna. Edukacja włączająca
Cel studiów:
Ukończenie studiów powala na zdobycie kwalifikacji do wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie edukacji włączającej (podstawa prawna – Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela Dziennik Ustaw, 2019 poz. 1450).
Uzyskane kwalifikacje uprawniają do pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi (zróżnicowanymi) potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w tym: z niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnością ruchową, z niepełnosprawnością wzroku oraz słuchu, z przewlekłą chorobą, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w tym z zespołem Aspergera, z niepełnosprawnością sprzężoną, z uczniami niedostosowanymi społecznie lub zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z osobami z zaburzeniami emocjonalnymi i psychicznymi, z osobami potrzebującymi wsparcia psychologiczno-pedagogicznego oraz z dziećmi szczególnie uzdolnionymi.
Opis kierunku/Program:
Ukończenie studiów umożliwia zdobycie kwalifikacji umożliwiających zatrudnienie w:
a) przedszkolach, szkołach podstawowych lub innych placówkach oświatowych nie będących specjalnymi,
b) Specjalistycznych Centrach Wsparcia Edukacji Włączającej,
c) placówkach specjalistycznego poradnictwa (specjalistycznych poradniach, w tym poradniach psychologiczno-pedagogicznych),
d) Centrach Pomocy Dziecku i Rodzinie,
e) ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych,
f) ośrodkach wsparcia społecznego (np. miejskie i gminne ośrodki pomocy społecznej),
g) placówkach wsparcia dziennego dla dzieci, młodzieży (świetlice środowiskowe i terapeutyczne, kluby, ośrodki socjoterapeutyczne, ogniska wychowawcze),
h) stowarzyszeniach, fundacjach i innych organizacjach pozarządowych, mediach itp., realizujących programy edukacyjne, w tym na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
Słuchaczami studiów mogą być:
Osoby, które ukończyły studia I lub II stopnia oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne.
Wykładowcy:
Pracownicy Instytutu Pedagogiki US oraz eksperci ze szkół i placówek dla dzieci i uczniów ze specjalnymi (zróżnicowanymi) potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi z województwa zachodniopomorskiego.
Organizacja nauki:
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty (9.00 – 18.00) i niedziele (9.00-15.00).
Czas trwania:
3 semestry.
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
– obecność i aktywne uczestnictwo na zajęciach,
– zaliczenie trzech semestrów w oparciu o zaliczenia i egzaminy z przedmiotów objętych programem studiów (oceny według wymagań prowadzących zajęcia).
– spełnienie wymagań dotyczących praktyki pedagogicznej określonych na początku studiów.
Opłaty:
4500 zł (1500 zł za semestr – możliwość rozłożenia opłaty semestralnej na raty – max 4).
Rejestracja na studia poprzez system ERK https://e-podyplomowe.usz.edu.pl/erekrutacjanew/index.php
Wymagane dokumenty należy dostarczyć osobiście lub przesłać pocztą na adres:
Wydział Nauk Społecznych
ul. Krakowska 71-79
(pokój 171)
Wymagane dokumenty
- podanie/kwestionariusz osobowy kandydata – do podpisu w sekretariacie studiów,
- odpis dyplomu ukończenia studiów lub poświadczona kserokopia dyplomu,
- zdjęcie (1 sztuka).
Obsługa administracyjna:
Urszula Hładyszewska
tel. 91 444 32 34
e-mail: urszula.hladyszewska@usz.edu.pl
Kierowniczka studiów:
prof. dr hab. Teresa Żółkowska
tel. kontaktowy: 603 781 731
e- mail: teresa.zolkowska@usz.edu.pl