Studia umożliwiają zdobycie wiedzy ogólnej, kierunkowej i specjalnościowej o wychowaniu, edukacji, rehabilitacji i opiece nad osobami z niepełnosprawnościami w każdym wieku oraz wiedzy o wspieraniu ich rodzin. Absolwent dysponuje podstawową wiedzą ogólnopedagogiczną, historyczno-filozoficzną, socjologiczną i psychologiczną, niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz kształtowania własnego rozwoju zawodowego.
Umiejętności uzyskiwane w trakcie studiów
Nauczysz się:
• planować działania edukacyjne, terapeutyczne, opiekuńcze, diagnostyczne oraz badawcze,
• posługiwać metodami pracy edukacyjno-terapeutycznej,
• komunikacji społecznej oraz posługiwania warsztatem diagnostycznym.
Kariera i praca
Nasi absolwenci pracują w:
• nauczyciele (nauczyciele-pedagodzy, nauczyciele-wychowawcy) w przedszkolach specjalnych,
• wychowawcy w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych,
• nauczyciele-logopedzi.
Profil studiów: praktyczny
ECTS: 300
Specjalności:
- wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,
- pedagogika lecznicza i terapeutyczna,
- edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu
Kryteria kwalifikacji - grupa I:
- język polski
Kryteria kwalifikacji - grupa II:
- język obcy nowożytny: dowolny
Kryteria kwalifikacji - grupa III:
- przedmiot dowolny
Dodatkowe informacje:
Praktyki realizowane są w publicznych i niepublicznych szkołach, przedszkolach i placówkach funkcjonujących w systemie oświaty. Uzyskane w toku studiów kwalifikacje są zgodne ze standardami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dotyczącymi kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkoli, szkół i placówek specjalnych oraz szkół ogólnodostępnych w zakresie pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.