• 05 CZE 19

    Studia umożliwiają zdobycie wiedzy ogólnej, kierunkowej i specjalnościowej o wychowaniu, edukacji, rehabilitacji i opiece nad osobami z niepełnosprawnościami w każdym wieku oraz wiedzy o wspieraniu ich rodzin. Absolwent dysponuje podstawową wiedzą ogólnopedagogiczną, historyczno-filozoficzną, socjologiczną i psychologiczną, niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz kształtowania własnego rozwoju zawodowego.

    Umiejętności uzyskiwane w trakcie studiów

    Nauczysz się:
    • planować działania edukacyjne, terapeutyczne, opiekuńcze, diagnostyczne oraz badawcze,
    • posługiwać metodami pracy edukacyjno-terapeutycznej,
    • komunikacji społecznej oraz posługiwania warsztatem diagnostycznym.

    Kariera i praca

    Nasi absolwenci pracują w:
    • nauczyciele (nauczyciele-pedagodzy, nauczyciele-wychowawcy) w przedszkolach specjalnych,
    • wychowawcy w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych,
    • nauczyciele-logopedzi,
    • nauczyciele wczesnej edukacji w przedszkolach i szkołach podstawowych.

    Profil studiów: praktyczny

    ECTS: 300


    Specjalności:

    • wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,
    • pedagogika lecznicza i terapeutyczna,
    • edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu

    Kryteria kwalifikacji - grupa I:

    • język polski

    Kryteria kwalifikacji - grupa II:

    • język obcy nowożytny: dowolny

    Kryteria kwalifikacji - grupa III:

    • przedmiot dowolny

    Dodatkowe informacje:

    Praktyki realizowane są w publicznych i niepublicznych szkołach, przedszkolach i placówkach funkcjonujących w systemie oświaty. Uzyskane w toku studiów kwalifikacje są zgodne ze standardami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dotyczącymi kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkoli, szkół i placówek specjalnych oraz szkół ogólnodostępnych w zakresie pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.