Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Program studiów, w ramach kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, został przystosowany do najnowszych tendencji w naukach o mediach i komunikacji społecznej i zapotrzebowania pracodawców, a zwłaszcza do potrzeb rozwijającego się dynamicznie rynku mediów.
Dydaktyka i badania prowadzone na tym kierunku mają na celu wyposażenie absolwentów w kompetencje – zarówno teoretyczne, jak i praktyczne – które będą stanowiły podstawę do podjęcia pracy w mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich.
Nauczysz się:
- analizowania i interpretowania przekazów medialnych,
- tworzenia komunikatów medialnych,
- pisania i redagowania tekstów,
- współpracy w zespole redakcyjnym.
- gatunki dziennikarskie – informacja,
- nauka o komunikowaniu,
- literatura faktu,
- psychologia społeczna,
- organizacja pracy i warsztat dziennikarza radiowego,
- telewizyjne dziennikarstwo informacyjne – warsztaty.
Program studiów „dziennikarstwo i komunikacja społeczna” znajdziesz tutaj.
Nasi absolwenci pracują w:
- radiu, telewizji, prasie i nowych mediach jako dziennikarze,
- różnych firmach i instytucjach jako rzecznicy prasowi, pracownicy biur prasowych,
- agencjach reklamowych jako twórcy reklam,
- agencjach kreowania wizerunku (społecznego, publicznego i politycznego) jako PR-owcy,
- prywatnych i publicznych instytucjach medialnych jako redaktorzy,
- redakcjach różnych mediów jako wydawcy.
- Public Relations,
- krytyka i publicystyka kulturalna,
- sztuka reportażu,
- dziennikarstwo internetowe,
- modelowanie komunikacji.
Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.
- język polski
- język obcy nowożytny: dowolny
- historia,
- wiedza o społeczeństwie.
- Koło Naukowe Dziennikarzy
Na studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej czeka sześć semestrów wypełnionych zajęciami teoretycznymi i praktycznymi, które przygotują do pracy dziennikarskiej – w radiu, telewizji, prasie i nowych mediach. Podczas studiów będzie można wybrać jeden z pięciu zakresów specjalności, które umożliwią absolwentom swobodne poruszanie się na rynku pracy – w sektorze związanym z mediami i w sektorach pokrewnych.