• 09 MAJA 19

    Program studiów został przystosowany do zmian zachodzących na rynku pracy i zapotrzebowania pracodawców, a zwłaszcza potrzeb rozwijającego się dynamicznie rynku mediów. Studiujący ma możliwość zdobycia kompetencji zarówno teoretycznych, jak i praktycznych, które będą stanowiły podstawę do podjęcia pracy w mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich.

    UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW

    Nauczysz się:
    • analizowania i interpretowania przekazów medialnych,
    • tworzenia komunikatów medialnych,
    • pisania i redagowania tekstów,
    • współpracy w zespole redakcyjnym.

    KARIERA I PRACA

    Nasi absolwenci pracują jako:
    • dziennikarze w radiu, telewizji, prasie i innych mediach,
    • rzecznicy prasowi, pracownicy biur prasowych różnych firm i instytucji,
    • twórcy reklam w agencjach reklamowych,
    • PR-owcy w agencjach kreowania wizerunku (społecznego, publicznego i politycznego),
    • redaktorzy w prywatnych i publicznych instytucjach medialnych,
    • wydawcy w redakcjach różnych mediów.

    Profil studiów: ogólnoakademicki

    ECTS: 180


    Specjalności:

    • public relations;
    • krytyka i publicystyka kulturalna;
    • szkoła reportażu;
    • dziennikarstwo internetowe;
    • modelowanie komunikacji

    Kryteria kwalifikacji - grupa I:

    • język polski

    Kryteria kwalifikacji - grupa II:

    • język obcy nowożytny: dowolny

    Kryteria kwalifikacji - grupa III:

    • historia
    • wiedza o społeczeństwie

    Dodatkowe informacje:

    Na studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej czeka sześć semestrów wypełnionych zajęciami teoretycznymi i praktycznymi, które przygotują ich do pracy dziennikarskiej – w radiu, telewizji, prasie i nowych mediach. Podczas studiów będzie można wybrać jedną z pięciu oferowanych specjalności, które umożliwią absolwentom swobodne poruszanie się na rynku pracy – w sektorze związanym z mediami i w sektorach pokrewnych.