• 08 LIS 17

    Bezpieczeństwo wodne jest kierunkiem adresowanym do osób aktywnych, przedsiębiorczych i kreatywnych, które wiążą swoją przyszłość z gospodarowaniem szeroko rozumianymi zasobami środowiska wodnego. Naszych absolwentów – specjalistów ds. bezpieczeństwa wodnego – wyposażamy w kompleksową wiedzę stosowaną oraz konkretne umiejętno­ści warsztatowe w czterech obszarach praktycznego przygotowania: ratownictwo wodne, gospodarka wodna, sport i turystyka wodna oraz edukacja dla bezpieczeństwa.

    UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW

    Nauczysz się:
    • stosowania skutecznych procedur ratowniczych oraz właściwego doboru i optymalnego wykorzystania specjalistycznego sprzętu ratowniczego,
    • opracowywania analiz przestrzennych do celów szacowania ryzyka, oceny zagrożeń i zarządzania kryzysowego,
    • planowania i organizacji wielorakich aktywności o charakterze sportowo-rekreacyjnym na obszarach wodnych,
    • prowadzenia zajęć w zakresie edukacji dla bezpieczeństwa, pierwszej pomocy oraz wybranych sportów wodnych,
    • zarządzania bezpieczeństwem wodnym na poziomie miast, gmin i regionów, podejmowania stosownej współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej.

    KARIERA I PRACA

    Nasi absolwenci mogą podjąć zatrudnienie w:
    – jednostkach systemu ratownictwa wodnego,
    – instytucjach zajmujących się gospodarką wodną,
    – organizacjach i przedsiębiorstwach sektora usług turystycznych,
    – szkołach podstawowych i innych jednostkach edukacyjnych,
    – jednostkach administracji rządowej i samorządowej, podmiotach użyteczności publicznej.

    Profil studiów: praktyczny

    ECTS: 180


    Specjalności:

    • nauczycielska

    Kryteria kwalifikacji - grupa I:

    • geografia
    • informatyka
    • język polski
    • matematyka

    Kryteria kwalifikacji - grupa II:

    • fizyka i astronomia / fizyka
    • geografia
    • informatyka
    • język obcy nowożytny: dowolny
    • wiedza o społeczeństwie

    Kryteria kwalifikacji - grupa III:

    • biologia
    • chemia
    • filozofia
    • historia
    • język obcy nowożytny: dowolny

    Kryteria kwalifikacji - grupa IV:

    Podstawą przy postępowaniu rekrutacyjnym są wyniki egzaminu maturalnego oraz wynik egzaminu wstępnego obejmujący sprawdzian z umiejętności pływania na dystansie 400 m stylem dowolnym.

    EGZAMIN WSTĘPNY *** (E) – max. 40 pkt
    Czas pokonania dystansu 400 m do 8 min od 8 do 10 min od 10 do 12 min od 12 do 15 min powyżej 15 min
    Liczba punktów 40 30 20 10 0

     

    Wyniki z wybranych przedmiotów i egzaminu wstępnego podstawione do algorytmu dają wynik końcowy kandydata

    ALGORYTM DO OBLICZANIA WYNIKÓW KANDYDATÓW PODCZAS POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO NA KIERUNKU BEZPIECZEŃSTWO WODNE

     

    NOWA MATURA *
    konkurs świadectw – max. 60 pkt
    Przedmiot Mnożnik przedmiotu poziom rozszerzony Mnożnik przedmiotu poziom podstawowy
    Grupa I    (PI) 0,3 0,15
    Grupa II   (PII) 0,2 0,1
    Grupa III   (PIII) 0,1 0,05

     

    W = (0,3xPIR È  0,15xPIP) + (0,2xPIIR È 0,1xPIIP) + (0,1xPIIIR È 0,05xPIIIP) + E

     

    STARA MATURA **
    konkurs świadectw – max. 60 pkt
    Przedmiot Skala ocen 1- 6
    2 3 4 5 6
    Grupa I    (PI) 6 12 18 24 30
    Grupa II   (PII) 4 8 12 16 20
    Grupa III   (PIII) 2 4 6 8 10
    Przedmiot Skala ocen 2 – 5
    3 4 5
    Grupa I    (PI) 6 18 30
    Grupa II   (PII) 4 12 20
    Grupa III   (PIII) 2 6 10

     

    W = PI + PII + PIII + E

    • Podstawą postępowania kwalifikacyjnego są wyniki egzaminu: „nowa matura” – egzaminu pisemnego; „stara matura” – egzaminu pisemnego albo ustnego oraz wynik egzaminu wstępnego.

    • Oceny z egzaminu maturalnego/dojrzałości oraz wyniki egzaminu wstępnego zostaną przeliczone na punkty zgodnie z zasadami i według wzorów podanych w tabeli.

     

    *  „NOWA MATURA”

    1. Jeżeli kandydat nie zdawał danego przedmiotu na egzaminie maturalnym, to uzyskuje zero punktów za ten przedmiot.

    2. Grupa I, II, III – przedmioty do wyboru, w zależności od wybranego kierunku (specjalności) studiów.

    3. Przy obliczaniu wyniku w postępowaniu rekrutacyjnym dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko jeden raz.

    4. Litera „P” przy skrócie we wzorze oznacza poziom podstawowy, litera „R” poziom rozszerzony.

    5. W przypadku egzaminu maturalnego z przedmiotu zdanego na dwóch poziomach (nowa matura), pod uwagę brany jest wynik korzystniejszy dla kandydata.

    6. Kandydatom klas dwujęzycznych wynik uzyskany na maturze z języka obcego nowożytnego mnoży się dodatkowo przez współczynnik 1,5 a następnie przez mnożnik przypisany do przedmiotu na danym kierunku (specjalności) studiów (nie dotyczy to wyniku egzaminów z przedmiotów zdawanych w języku obcym np. biologia, historia), z zastrzeżeniem, że suma punktów uzyskanych przez kandydata w algorytmie określonym w kryteriach kwalifikacji na danym kierunku (specjalności) studiów nie może przekroczyć maksimum punktów możliwych do uzyskania według tych kryteriów.

    7. ᴗ oznacza „albo”

     

    **  „STARA MATURA”

    1. Jeżeli kandydat nie zdawał danego przedmiotu na egzaminie dojrzałości, to pod uwagę będzie brana ocena z danego przedmiotu na świadectwie ukończenia szkoły średniej.

    2. Grupa I, II, III – przedmioty do wyboru, w zależności od wybranego kierunku (specjalności) studiów.

    3. Przy obliczaniu wyniku w postępowaniu rekrutacyjnym dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko jeden raz.

    4. ᴗ oznacza „albo”

     

    *** EGAZMIN WSTĘPNY

    1. Egzamin wstępny obejmuje sprawdzian z umiejętności pływania na dystansie 400 m stylem dowolnym

    2. Kandydaci posiadający zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na ratownika wodnego lub jakąkolwiek klasę sportową w dyscyplinach pływackich otrzymują 40 pkt. i są zwolnieni z egzaminu.

     


    Dodatkowe informacje:

    W ramach umowy między US a WOPR województwa zachodniopomorskiego studenci mają możliwość zdobycia aż 28 różnych uprawnień, funkcjonujących na rynku jako patent, uprawnienie zawodowe, tytuł lub zaświadczenie wewnątrzorganizacyjne. Studenci mają dostęp do innowacyjnych rozwiązań sprzętowych w ratownictwie (dron, poduszkowiec, symulator tonącego samochodu, poligon podwodny, echosondy, centrum symulacji ratowniczej, sprzęt przeciwpowodziowy, kamery do wideoanalizy). Istotne znaczenie w kształceniu mają też praktyki w grupach interwencyjnych oraz w działaniach profilaktycznych w kraju i za granicą.